ثبت تغییرات شرکت

  • پیگیری ثبت تغییرات شرکت
  • آموزش تصویری ثبت تغییرات شرکت
  • صورتجلسه تغییرات شرکت سهامی خاص
  • مراحل ثبت تغییرات شرکت
  • تنظیم صورتجلسه تغییرات شرکت
  • شرکت ثبت تغییرات شرکت
  • راهنمای ثبت تغییرات شرکت سهامی خاص

ثبت تغییرات شرکت 

همانگونه که می دانید جهت ایجاد تغییراتی در شرکت باید آن را در سامانه اداره ثبت شرکت ها ثبت نمایید. آگاهی شما از مراحل ثبت تغییرات شرکت به خوبی می تواند به شما کمک کند تا این روند را طی کنید. ما در این مقاله سعی کرده ایم تا با ارائه راهکارهایی به شما نحوه ثبت تغییرات شرکت را آموزش دهیم.

متقاضیان و افرادی که شرکت خود را ثبت کرده‌اند قابلیت ثبت تغییرات شرکت را خواهند داشت. برای انجام تغییرات در شرکت باید روند قانونی را طی کرده و مدارک و مراحل مورد نیاز را تهیه کرده و انجام دهید. ما در مجموعه ثبت ثبت برای شما ضمن پیگیری ثبت تغییرات شرکت تمام مراحل را به خوبی انجام خواهیم داد.

برای ثبت تغییرات شرکت شما باید برای انجام هر گونه تغییرات با تنظیم صورتجلسه ثبت تغییرات شرکت سهامی خاص اقدام نمایید. به عبارت دیگر با دعوت از اعضا و تشکیل جلسه شما باید در برگه ای به نام صورتجلسه تصمیمات شرکت را ثبت کنید. دقت کنید که تنظیم صورتجلسه تغییرات شرکت سهامی خاص نیاز به دقت فراوان داشته و دارای نکات ظریف و پیچیده خواهد بود. ما در مجموعه ثبت ثبت به واسطه بهره مندی از متخصصین این حوزه راهنمایی کاملی برای تغییرات شرکت به شما ارائه می دهیم.

مراحل ثبت تغییرات شرکت

برای انجام هر گونه تغییرات شما ابتدا باید به طور کامل با مراحل  ثبت تغییرات شرکت آشنا شوید. به طور کلی برای ثبت تغییرات شرکت باید مراحل زیر را طی نمایید.

مرحله اول: در ابتدا با تنظیم صورتجلسه ای باید تمام شرکا همه صفحات آن را امضا نمایند. در این مرحله شما با تکمیل اطلاعات شرکت و وارد نمودن شناسه ملی شرکت خود و با حضور شرکا مدارک لازم را جمع آوری می کنید. در صورتی که شناسه ملی ندارید می توانید با وارد نمودن شماره ثبت و انتخاب نوع شرکت صورتجلسه را تنظیم کنید.

مرحله دوم: در این مرحله با درج اطلاعات جلسه تمام گزینه های مطرح شده در جلسه را ثبت کنید. دقت کنید که باید اطلاعات به صورت کامل با مشخص نمودن تاریخ برگزاری جلسه، ساعت شروع و پایان و افراد حاضر در جلسه ثبت شوند.

مرحله سوم: در این مرحله با مراجعه به آدرس irsherkat.ssaa.ir به عنوان پایگاه اینترنتی اداره ثبت شرکت ها تمام اطلاعات و مدارک خواسته شده را در سایت بارگذاری کنید.

مرحله چهارم: در این گام می توانید با ارسال مدارک به اداره ثبت شرکت‌ ها از طریق پست اقدام کنید.

مرحله پنجم: هزینه های قانونی برای دریافت آگهی تغییرات را با مراجعه به اداره ثبت شرکت ها پرداخت کرده و در انتها با پرداخت هزینه های روزنامه رسمی منتظر ثبت آگهی خود باشید.

مدارک لازم جهت ثبت تغییرات شرکت

شما با مطالعه راهنمای ثبت تغییرات شرکت سهامی خاص می توانید به راحتی اقدام به ثبت تغییرات کنید. برای ثبت تغییرات شرکت خود باید مدارک زیر را تهیه کنید.

  • کپی شناسنامه و کارت ملی از اعضای جدید بازرسی و سهامداران( کپی باید برابر با اصل باشد)
  • ارائه کپی کارت ملی و شناسنامه از اعضای قدیم و جدید
  • ثبت تعداد سهام شرکت اعضای قدیم و جدید
  • درج اسامی اشخاصی که حق امضا دارند
  • ثبت آدرس و کد پستی شرکت
  • ثبت سمت اعضای جدید و قدیم
  • کپی آخرین آگهی تغییرات
  • ثبت مبلغ سرمایه و ارزش ریالی
  • کپی کارت پایان خدمت اعضا و بازرسین جدید( برابر اصل شده در دفاتر اسناد رسمی)

دقت داشته باشید که برای ثبت تغییرات شرکت شما باید با تمامی اعضا ابتدا به توافق رسیده و سپس اقدام به ثبت تغییرات نمایید.

در حالت کلی این شرایط را باید مد نظر قرار دهید:

  • در زمان تشکیل جلسه و با توجه به نوع تغییرات باید به تنظیم صورتجلسه ثبت تغییرات شرکت بپردازید. این تغییرات می ‌تواند به صورت مجمع عمومی عادی یا عادی به صورت فوق العاده یا تغییر اعضای هیئت مدیره باشند.
  • ضمن دریافت تمامی مدارک شناسایی اعضا و سهامداران شرکت و مطالعه اساسنامه شرکت اقدام به برگزاری جلسه خواهید کرد.
  • در آخرین مرحله شما با ارائه آگهی در روزنامه رسمی باید اطلاعات تاسیس و آخرین تغییرات شرکت را ثبت کنید.

چنانچه پس از ثبت شرکت شما به دلایل مختلفی قصد ایجاد تغییرات را داشتید باید با مراجعه به سازمان اداره امور ثبت شرکت ها مسئولین مربوطه را در جریان این تغییرات قرار دهید. ثبت تغییرات با دلایل متفاوتی می تواند همراه باشد.

آموزش تصویری ثبت تغییرات شرکت

ما در این مرحله به خوبی و با ارائه آموزش ثبت تغییرات شرکت به صورت تصویری شما را برای انجام تغییرات راهنمایی می کنیم.

در مرحله اول و برای شروع ثبت تغییرات شرکت با مراجعه به آدرس اداره ثبت شرکت هاirsherkat.ssaa.ir) ) و از قسمت بالای صفحه باید با انتخاب گزینه صورتجلسه تغییرات شروع به روند ثبت تغییرات شرکت کنید.

  • در قسمت اداره کل استان استان که شرکت شما در آنجا به ثبت رسیده را انتخاب کنید.
  • در قسمت واحد ثبتی باید شهرستانی که واحد ثبتی شرکت را در آنجا ثبت کرده اید را انتخاب نمایید.
  • با وارد کردن شناسه ملی و شماره ثبت شرکت گام بعدی را بزنید.

در این مرحله بسته به نوع شرکت نوع شخصیت حقوقی را مشخص کنید.( شرکت سهامی عام شرکت سهامی خاص با مسئولیت محدود شرکت های مختلف و تعاونی از انواع شرکت های تجاری محسوب می‌شوند).

بسته به نوع تغییرات شما باید نوع صورتجلسه را تعیین کنید. به طور مثال چنانچه قصد تمدید دوران مدیریت شرکت را دارید باید نوع صورتجلسه را با عنوان مجمع عمومی عادی ثبت کنید.

در قسمت نصاب جلسه دقت کنید که جلسه شرکت می تواند با حضور تمام شرکا یا تعدادی از آن ها تشکیل شود( فراموش نکنید که قبل از تشکیل جلسه باید با ارائه آگهی دعوت از تمامی شرکا برای شرکت در جلسه  دعوت کنید)

در این قسمت با ارائه نام متقاضی که می تواند یکی از اعضای شرکت باشد صورت جلسه را ثبت کنید.

انتخاب سمت متقاضی اصیل به منظور اینکه شخص متقاضی یکی از سهامداران، شرکا و یا وکیل شرکت است.

حال به قسمت نام امضا کننده دفتر خواهید رسید. این قسمت باید با ثبت نام شخصی که برای امضا دفاتر و پرداخت هزینه ‌ها به اداره مراجعه کرده تکمیل شود. دقت کنید که نام شخص نوشته شده باید عیناً با صورتجلسه مطابق باشد.

در این مرحله از ثبت تغییرات شرکت شما باید نوع تصمیم ثبت شده در صورتجلسه را مشاهده کنید. دقت کنید که چنانچه در گام قبلی شما تصمیمی مبنی بر صورت جلسه هیئت مدیره انتخاب کرده باشید نمی ‌توانید در این گام آن را تغییر دهید.

این مرحله مختص زمانی است که تغییر آدرس در دستور صورتجلسه ثبت شده باشد. به عبارت دیگر چنانچه بخواهید آدرس شرکت را تغییر دهید این مرحله را انجام خواهید داد. فراموش نکنید که آدرسی که در سایت اعلام شده باید با آدرس صورتجلسه مطابقت داشته باشد.

چنانچه قصد دارید اساسنامه خود را تغییر دهید یا به طور کلی اساسنامه جدیدی را ثبت کنید. اطلاعات مربوط به اساسنامه جدید را در این مرحله وارد کنید. توجه داشته باشید چنانچه قصد تغییر یک مواد از اساسنامه را داشته باشید باید کل اساسنامه را در این گام وارد کنید.

این قسمت مختص زمانی است که دستور جلسه شما افزایش، کاهش، نقل و انتقال یا تغییرات کلی در سرمایه شرکت باشد. در اساسنامه، ارزش ریالی قید شده است. فراموش نکنید که در این قسمت سرمایه جدید یا سرمایه های تغییر یافته را وارد نمایید.

این مرحله زمانی که شما تغییراتی در موضوع فعالیت شرکت داشته باشید برای شما نمایش داده خواهد شد. چنانچه با این مرحله مواجه شدید در قسمت وضعیت مجوز شماره و تاریخ مجوز را وارد کنید. موضوع فعالیت را نیز عیناً در این قسمت کپی کرده و گزینه ثبت را کلیک نمایید.

با وارد شدن به این مرحله اسامی تمام اشخاص حقوقی و حقیقی که در صورتجلسه حضور داشته‌ و زیر صورتجلسه را امضا کرده‌ اند را وارد کنید. نکته مهمی که باید مد نظر قرار دهید این است که تکمیل این گام بسیار ضروری بوده  به گونه ای که اگر تغییراتی در اشخاص شرکت نیز نباشد باید این مرحله را ثبت کنید.

  • در قسمت اشخاص خارجی چنانچه فردی خارجی در شرکت داده باشید باید تاریخ تولد آن را به شمسی تبدیل کنید و در سامانه وارد نمایید.

 این گام می تواند برای هر تصمیم و صورتجلسه متغیر باشد. در این قسمت برای تمام اشخاص حاضر در جلسه باید سمت مربوطه را وارد کنید. بسته به نوع سمت های اشخاص می تواند با تفاوت‌ هایی همراه باشد. به طور مثال چنانچه افزایش سرمایه شرکت را مد نظر داشته باشید باید سمت اشخاص را سهامدار عنوان کنید.

این گام برای تغییرات در سرمایه شرکت گامی ضروری خواهد بود. در ابتدا با انتخاب سهامداران از قسمت اشخاص تعداد سهام و سهم ‌الشرکه را وارد کنید. چنانچه در این قسمت شخصی سهامدار بوده ولی نام شخص در قسمت اشخاص نباشد باید به قسمت اشخاص برگشته و او را به عنوان سهامدار انتخاب نمایید.

در مواقعی که شخص حقوقی یا محجور در جلسه شرکت کند تکمیل این گام الزامی خواهد بود. در این مرحله نوع ارتباط شخص حقوقی و نماینده تکمیل خواهد شد. به عنوان مثال چنانچه شخصی در جلسه حضور داشته باشد و دارای سن پایین باشد پدر او باید صورتجلسه را به عنوان ولی قانونی امضا کند.  در این صورت گزینه نماینده قانونی برای تکمیل نوع ارتباط دو شخص انتخاب می شود.

این مرحله برای زمانی است که می خواهید سود و زیان شرکت را تصویب کنید. در اساسنامه به دقت شروع و پایان سال مالی را چک کنید.

در گام آخر متنی که در صورتجلسه نوشته شده باید عین در این قسمت کپی شود.

سرانجام در این مرحله شما با دریافت پذیرش نهایی باید مدارک را پست کنید. دقت داشته باشید که صورتجلسه تنظیم شده را به همراه رسید پذیرش در پاکت مخصوص برای اداره ثبت شرکت ها ارسال نمایید. نسبت به ثبت بارکد و اطلاعات دقت لازم را انجام دهید.

نکته پایانی

مجموعه ما در ثبت ثبت به عنوان یک شرکت ثبت تغییرات شرکت برای شما شرایط را به خوبی فراهم کرده است. شما می توانید برای ثبت تغییرات شرکت با مراجعه به وب سایت ما جهت دریافت راهنمای ثبت تغییرات شرکت سهامی خاص و انجام مراحل ثبت تغییرات شرکت اطلاعات لازم را کسب کنید.

  • پیگیری ثبت تغییرات شرکت
  • آموزش تصویری ثبت تغییرات شرکت
  • صورتجلسه تغییرات شرکت سهامی خاص
  • مراحل ثبت تغییرات شرکت
  • تنظیم صورتجلسه تغییرات شرکت
  • شرکت ثبت تغییرات شرکت
  • راهنمای ثبت تغییرات شرکت سهامی خاص
android-chrome-512x512

هم اکنون با ما تماس بگیرید

و از مشاوره رایگان ثبت ثبت جهت خدمات ثبتی و حقوقی خود بهره مند شوید…

تماس می گیرم